Wsłuchajmy się w istniejący poza czasem nurt zdarzeń, historii i doświadczeń, którego archetyp niesie ze sobą rzeka Wieprz.
Jaka jest jej narracja?
Czy mieszkający nad nią ludzie i zwierzęta tworzą wspólną społeczność?
Czy możliwa jest cisza nad rzeką?
Co ona oznacza?
Zamknijmy oczy i wsłuchamy się w pulsującą życiem wodę!
Atlas Rzeki Wieprz jest prezentacją multimedialnego archiwum – zarejestrowanych i artystycznie przetworzonych zjawisk związanych z rzeką, którego centralnymi komponentami jest dźwięk i obraz poddane artystycznej interwencji na żywo. Materiały dźwiękowe i wizualne zebrane nad rzeką są przetwarzane przez syntezatory modularne i miksery wideo własnej konstrukcji. Jest to spektakl hybryda, który z jednej strony jest opowieścią o rzece Wieprz i naszej z nią relacji, z drugiej buduje spekulatywne historie i popuszcza wodzy fantazji wchodząc w narrację kosmiczno-futurologiczną.
Koncepcja, obraz, dźwięk, teksty oraz wykonanie: Ludomir Franczak i Piotr Pękala (abq)
Głos – Dominika Kryj
Ludomir Franczak – artysta wizualny, reżyser teatralny, scenograf i kurator. Jego prace prezentowane są w galeriach, teatrach, przestrzeni publicznej i festiwalach w Polsce i na świecie (m.in.: Niemcy, Dania, Szwecja, Rumunia, Węgry, Czechy, Hiszpania, Wielka Brytania). Współpracuje z muzykami (Marcin Dymiter, Robert Curgenven, Piotr Pękala), artystami wizualnymi (Magdalena Franczak, Sebastian Buczek) i teatrami (Schaubude/Berlin, Cross Attic/Praga, Tatwerk/Berlin, Szwalnia/Łódź), członek kolektywu, tworzącego polski pawilon na Praskim Quadriennale w 2023 roku.
Zajmuje się problemem pamięci, tożsamości i aktywizmu Za pomocą działań intermedialnych buduje złożone projekty wykorzystując zarówno sztuki wizualne, jak i historię, czy literaturę. Jest autorem wydawnictw artystycznych i nagrań dźwiękowych. Działa również w kolektywach twórczych.
Piotr Pękala — absolwent Instytutu Kulturoznawstwa UMCS w Lublinie. Kurator interdyscyplinarnych projektów artystycznych. Podjął szereg inicjatyw propagujących elektroniczną muzykę eksperymentalną. Nagrywa i występuję pod pseudonimem „abq”. W swoich pracach posługuje się syntezą modularną. Jego utwory oraz improwizowane występy w formule live oscylują wokół rozmaitych nurtów elektronicznej muzyki eksperymentalnej, takich jak — drone, ambient, noise. Dotychczas opublikował dwa minialbumy „abq_spinoza” zainspirowany pismami niderlandzkiego filozofa Barucha Spinozy oraz minialbum „[abq_cave]” oraz [die oder]. Prowadzi działania w ramach inicjatywy „ende neu”, w obrębie której współpracował z artystami wizualnymi i intelektualistami.
Wsłuchajmy się w istniejący poza czasem nurt zdarzeń, historii i doświadczeń, którego archetyp niesie ze sobą rzeka Wieprz.
Jaka jest jej narracja?
Czy mieszkający nad nią ludzie i zwierzęta tworzą wspólną społeczność?
Czy możliwa jest cisza nad rzeką?
Co ona oznacza?
Zamknijmy oczy i wsłuchamy się w pulsującą życiem wodę!
Atlas Rzeki Wieprz jest prezentacją multimedialnego archiwum – zarejestrowanych i artystycznie przetworzonych zjawisk związanych z rzeką, którego centralnymi komponentami jest dźwięk i obraz poddane artystycznej interwencji na żywo. Materiały dźwiękowe i wizualne zebrane nad rzeką są przetwarzane przez syntezatory modularne i miksery wideo własnej konstrukcji. Jest to spektakl hybryda, który z jednej strony jest opowieścią o rzece Wieprz i naszej z nią relacji, z drugiej buduje spekulatywne historie i popuszcza wodzy fantazji wchodząc w narrację kosmiczno-futurologiczną.
Koncepcja, obraz, dźwięk, teksty oraz wykonanie: Ludomir Franczak i Piotr Pękala (abq)
Głos – Dominika Kryj
Ludomir Franczak – artysta wizualny, reżyser teatralny, scenograf i kurator. Jego prace prezentowane są w galeriach, teatrach, przestrzeni publicznej i festiwalach w Polsce i na świecie (m.in.: Niemcy, Dania, Szwecja, Rumunia, Węgry, Czechy, Hiszpania, Wielka Brytania). Współpracuje z muzykami (Marcin Dymiter, Robert Curgenven, Piotr Pękala), artystami wizualnymi (Magdalena Franczak, Sebastian Buczek) i teatrami (Schaubude/Berlin, Cross Attic/Praga, Tatwerk/Berlin, Szwalnia/Łódź), członek kolektywu, tworzącego polski pawilon na Praskim Quadriennale w 2023 roku.
Zajmuje się problemem pamięci, tożsamości i aktywizmu Za pomocą działań intermedialnych buduje złożone projekty wykorzystując zarówno sztuki wizualne, jak i historię, czy literaturę. Jest autorem wydawnictw artystycznych i nagrań dźwiękowych. Działa również w kolektywach twórczych.
Piotr Pękala — absolwent Instytutu Kulturoznawstwa UMCS w Lublinie. Kurator interdyscyplinarnych projektów artystycznych. Podjął szereg inicjatyw propagujących elektroniczną muzykę eksperymentalną. Nagrywa i występuję pod pseudonimem „abq”. W swoich pracach posługuje się syntezą modularną. Jego utwory oraz improwizowane występy w formule live oscylują wokół rozmaitych nurtów elektronicznej muzyki eksperymentalnej, takich jak — drone, ambient, noise. Dotychczas opublikował dwa minialbumy „abq_spinoza” zainspirowany pismami niderlandzkiego filozofa Barucha Spinozy oraz minialbum „[abq_cave]” oraz [die oder]. Prowadzi działania w ramach inicjatywy „ende neu”, w obrębie której współpracował z artystami wizualnymi i intelektualistami.